CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, December 7, 2007

لا أدري






لا أدري ...
كيف يمضي الوقت ...
من دون رؤياك ِ ...
أشتاقك جدا ً يا عمري ...
و ما العمر الا ...
سويعات ٍ استرقتها ...
من مرات لقياك ِ ...

و لا أدري ...
لماذا أنظر في المرآة كل صباح ...
فلا أرى ســـــواك ِ ...

و لا أدري ...
كيف يمضي قطار العمر ...
و أنا أنظر من شرفاته ...
فأراكي تنيرين الدرب ...
و تسكنين القلب ...
و عندما تبتعدين ...
فإنه لا ينساك ِ ...

و لا أدري ...
حقيقة هذا الشعور ...
الذي يعتريني ...
كلما ذهبت ِ ...
أموت شوقا ً اليك ِ ...
و أعيش بدنياك ِ ...
و أتمنى لو يتوقف الزمن ...
و أعاود من جديد رؤياك ِ ...
لــــــكـــــــن ...
الأيام تفوت ...
و العمر يجري ...
و أنا ...

ما زلت لا أدري ...


...........................................................................................................................

محمد هشام
21-1-2006

16 comments:

Unknown said...

و لا ادرى
كيف يمضي قطار العمر ...
و أنا أنظر من شرفاته ...
فأراكي تنيرين الدرب ...
و تسكنين القلب ...
و عندما تبتعدين ...
فإنه لا ينساك ِ ...

محمد هشام ... أحنا غلابة براحة علينا .. الكلام ده مؤثر كده ليه
احييك بجد على مشاعرك

نهر الحب said...

بجد جميل جدا مش عارفه اقول ايه

Mohamed Hesham Safa said...

معلش على التأخير كنت مسافر ولسة راجع النهاردة

* عاليا حليم
أول مرة تزوريني ويا ريت ما تكونش الاخيرة ... شكرا لمرورك


* نهر الحب
بعض ما عندكم ...

نورتوا

media said...

لا أدري ...
كيف يمضي الوقت ...
من دون رؤياك ِ ...
أشتاقك جدا ً يا عمري ...
و ما العمر الا ...
سويعات ٍ استرقتها ...
من مرات لقياك ِ ...

مشاء الله عليك وعلى اسلوبك
الكلام حلو اوي واثر فيا اوي

تحياتي ليك
ومزيد من التوفيق ان شاء الله

Mohamed Hesham Safa said...

نورتي لولا ويا ريت ما تكونش آخر زيارة ليا

والسـ ختام ــلام

media said...

مش عارفة اعمل فيك ايه يا محمد
انا كنت داخلة اقرء البوست وعلق علية وارجع اكمل مذاكر
فجاء لاقتني بقراء البوستات الموجوده كلها
وغالبا مبعملش كدة غير مع المدونات الي بتجذبني ليها
وده ان دل على شيءيدل ان مدونة رائعة والكلام الي فيها جميل وقدر يجذبني لاني اقراه كله
لان مقدرش اشوف شعر ومقرءوش

بجد برافوا عليك
تحياتي ليك

Mohamed Hesham Safa said...

والله كلامك هو اللي كتير عليا الصراحة ... شكرا ً

أنا كمان مقدرش اشوف شعر ومقرءوش ... بس الأهم انك تذاكري كويس ولما تفضي كده كل حبة ابقي عدي علينا



والسـ ختام ــلام

Anonymous said...

لا ادرى
كيف يمضي قطار العمر ...
و أنا أنظر من شرفاته ...
فأراكي تنيرين الدرب ...
و تسكنين القلب ...
و عندما تبتعدين ...
فإنه لا ينساك


حلوة اوى
:))

Mohamed Hesham Safa said...

shayma ...
<<< THNX >>>

أحمد سلامــة said...

احساسها عالي يا محمد
تسلم ايدك
وكل سنة وانت طيب

Mohamed Hesham Safa said...

وانت طيب يا باشا معلش أنا كنت مسافر ولسة راجع النهاردة ...

Unknown said...

هى الغيبة دولت ليه

مش تطمنا ده ماكانش بولج و تعليقات الى بينا ده

أحمد جلال said...

معلش أنا جاي متأخر بس ظروف الإمتحانات يا محمد..أقولك جميل؟..طب ماهي كلمة اتقالتلك كتير..حبقى ادورلك على كلمة أحلى ابقى اقولهالك.
أحلى حاجة فعلا الحعتة الأخيرة دي..إبداع فعلا0

Mohamed Hesham Safa said...

ا/ عاليا

معلش والله ظروف ومشاغل كتيييييييييير



أنا جيت أهه

والسـ ختام ـلام

Mohamed Hesham Safa said...

دكتور أحمد ...
كويس انك لقيتلي وقت في الامتحانات ربنا يكون في عونك ...

thanx alot ...

والسـ ختام ــلام

حمامة said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

كلامك مليان حب و اشتياق
أبدعت