CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 20, 2007

محبوبي ... محبوبتي





محبوبي ...
أيا قدري و مكتوبي ...
يا أملا ً أحياني ...
و لونا ً أنساني ...
عذاب زماني ...
و أهداني إلى نفسي ...
يا عطر الزهر بحياتي ...
و روعة الحلم المرغوب ِ ...
انتظر ...
لا تبتعد ...
فليس لي في بعدك ...
سوى الدموع ...
و صوت القلب المنكوب ِ ...
مهما فرقتنا الأيام ...
سنعود ...
لنكتب قصة الخلود ...
على جدران الحياة ...
سأعود ...
إليك من جديد ...
سأعود بك ...
لنفسي ...
لوطني ...
لدروبي ...
يا محبوبي ...
-----------------
محبوبتي ...
أيا دنياي و جنتي ...
لا تسأمي ...
حبك يجري في دمي ...
بل يسكن في جزيئاتي ...
حبك هو الحياة ...
حبك ِ نور السماوات ِ ...
و بين صحراوات الكون ...
أنتي وردتي ...
أنتي أمنيتي ...
أغنيتي ...
أنتي كل قصتي ...
كيف أبتعد ...
لا أطيق بعدا ً ...
فأنا بدونك ...
كزهرة جفاها الربيع ...
و ماتت من برد الصقيع ...
كسقم ٍ كجسد ٍ عليل ...
كأنين كضوء ٍ هزيل ...
أنا لك ِ ...
أنا منك ِ ...
أنا قلبك ِ الخفاق ...
و أنتي مهجتي ...
أنتي أمي ...
أنتي أختي ...
و صديقتي ...
و قبل كل ذلك ...
أنتي حبيبتي ...
يا محبوبتي ...
..........................................................................................................

محمد هشام

6-4-2006

(الحب وحده يكفي)

14 comments:

أحمد المصري said...

جميييييييييييل جدا..خاصة أسلوب تقسيم القصيدة ..تحياتي للقلم المبدع0
والسلام عليكم0

أسوور said...

ايه بس يا عم الكلام الجامد دة
دة انت واقع فى الحب لدرجة كبيرة

اتمنى لك السعادة يا محمد

واحشنى جدا ونفسى نتقابل بقى مع المجموعة بتاعتنا

تحياتى

Mohamed Hesham Safa said...

د/أحمد
شرفني مرورك ... ويا رب أقدر أشوفك قريب ...

Mohamed Hesham Safa said...

أ/ ياسمين
فخر كبير قوي ان مدونة عظيمة زيك تسيب كومنت عندي هنا ... حقيقي أنا فرحان ...

الصراحة أنا فعلا بحب بكل ما فيا .. لحد اخر نقطة دم ...

تحياتي ليكي وما تحرميناش من زيارتك بقى ...

والسـ ختام ــلام

الآء said...

أسلوب رائع لكاتب أروع
أستمر في الكتابة
فأنت موهوب ولك قلمك المميز

الآء said...

أسلوب رائع لكاتب أروع
أستمر في الكتابة
فأنت موهوب ولك قلمك المميز

نهر الحب said...

اقول ايه بس

روعه دي واللي قبلها واللي قبلها

واللي قبلها

واللي قبلها

انا قريت كذا حاجه
تحياتي

Mohamed Hesham Safa said...

أ/ آلاء

شكرا ...
وان شاء الله مستمر ...

Mohamed Hesham Safa said...
This comment has been removed by the author.
Mohamed Hesham Safa said...

نهر الحب ...

قريتي كذا حاجة ... واضح ان مستوايا اتحسن كتير وأنا معرفش


تحياتي ... ومدونتك جميلة جدا

أحمد سلامــة said...

البوست اللي فات
اسمو مبحبكيش
وده
محبوبي محبوبتي
ايه اي عم الجمال ده
بتلعب بالمشاعر في الحروف حلو قوي
جميلة يا محمد
تسلم ايدك

Mohamed Hesham Safa said...

MR.COFFEe
thanx for visit , wishing be a habit ...

قيـ ـثارة said...

ماشاء الله
فعلا ليك اسلوب مميز وجذاب
قلمك ماشاء الله مثمر دايما
الخاطرة جميلة وعجبتى
ربنا يوفقك

Mohamed Hesham Safa said...

thanx SEMSEMA ...